SKAL DU MED PÅ VORES NÆSTE PT BOOTCAMP? Næste holdstart den 5. januar kl. 17.00! Tryk og læs mere.

Sådan kommer du godt gennem julen

Sådan kommer du godt gennem julen

Der er en masse hyggelige traditioner, som knytter sig til julen. Det er alt fra julekalender i fjernsynet til en masse sjove julefrokoster, men julen er for mange også en tid, med nervøsistet for at tage et par ekstra kg. på. Det er også forståligt med den ekstra eksponering der er for mad, alkohol og juleslik. Vi vil derfor komme med vores 5 bedst råd til dig, så du kan nyde din jul uden din vægt stikker af. 

 

1: Husk at du også kan spise slik, chokolade og flæskesteg med brun sovs resten af året

Når vi laver en kobling mellem jul og alle de her “goder” så ser vi menensker det som noget tidsbegrænset, og får en tendens til, at give den ekstra gas fordi

“Det jo bare lige her i julen”.

Her er det vigtigt at huske, at selvom det er jul, så betyder det ikke, at det er den eneste månede på året, hvor du må hygge dig har mulighed for at tage en skål slik med ind foran fjernesynet eller få en flæskesteg med brun sovs. Nyd julen ligesom du skal nyde resten af året, og navigerer efter din lyst og fornuft ligesom du skal resten af året.

 

2: Du må godt sige nej, selvom det er jul

Det kan ofte være svært at sige “nej tak” især når det er til famillemedlemmer og gode venner, og det gælder ikke kunne i julen, men tilbudene er ofte flere om julen, og julen kan pludsligt også blive en ekstra pressbold.

Så husk på at selvom det er jul, så er det stadig tilladt at sige nej!

Tip: At spise/drikke langsommer og lade lidt mad blive på talerknen, kan ofte skærme dig fra tilbudene om mere i glasset eller en portion mere.

 

3: Bevægelse

Bevægelse er også godt om julen! Så det er klogt stadig at få trænet, gået ture eller hvad du nu gør af bevægelse i din dagligdag. En god lang gåtur med hele famillien, er også en glimrende måde at hygge sammen på.

 

4: Alt det der virker resten af året

Alle de ting du gøre resten af året, de virker også selvom det er jul. Så hold fast i dine gode vaner både hvad angår bevægelse og kost, og så find en god balance i det hele. Du skal kunne nyde din jul, uden at føle skyld. 

 

5: 5 Konkrete tips

  • Spis stadig godt med frugt og grønt.
  • Drik vand.
  • Sov 7-9 timer.
  • Gør slik osv. mindre synligt, så er der mindre sansynlighed for du snacker ubevidst.
  • Nyd din jul uden at dunke dig i hovedet!

Du og din famillie ønske en fantastisk Jul.

 

 

HAR DU BRUG FOR PROFESSIONEL HJÆLP?

Så står vores Team altid klar til at hjælpe dig. Vi tilbyder altid en gratis samtale, så du kan høre om det, og finde ud af, om vi er det rette match for dig.

Kontakt os her

Overvejer du Personlig træning?

Så tryk på knappen nedenfor og skriv dig op til en uforpligtende samtale! Så kan vi tage en snak om dine overvejelser, mål og behov, og se om vi kan hjælpe dig.

Book uforpligtende samtale her

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.