YOGA FOR KROP OG SIND

PS STUDIO TILBYDER YOGA I AALBORG SV

– GRATIS PRØVETIME –

HVAD ER YOGA?

Yoga betyder ‘at forene’. Det handler nemlig om at skabe balance mellem krop og sind. I hverdagens er vi ofte tilbøjelige til kun at bruge hovedets ressourcer, og vi glemmer derfor at inddrage kroppens intelligens. Kroppen kan fortælle os utrolig meget, og den unikke kropsbevidsthed, som yoga giver, gør at vi kan reagere sundt (og hurtigt) på kroppens signaler.

Yoga består af fysiske yoga øvelser, som styrker alle muskler i kroppen – både store og små. Åndedrættet er centralt gennem hele praksissen, og gennem vedvarende praktisering af yoga kan stillingerne,  selv i hård fysisk yoga,  udføres meditativt.

Yoga kan dyrkes af alle mennesker uanset alder og køn og smidighed og er en god måde hvorpå du kan finde ind i dig selv og reducerer stress fra hverdagen.

Vi er stolte af at kunne sige, at vi som de eneste i Aalborg tilbyder Bikram yoga

SE HOLD

YOGAHOLD I PS STUDIO

Flow

Flow yoga er en dynamisk yogaform, hvor du fortsætter i et flow fra den ene stilling til den anden i et hurtigt og jævnt tempo uden længere pauser imellem dine yoga øvelser. Bevægelserne bliver koblet sammen med din vejrtrækning, så du opnår en meditativ og styrkende praksis. Under udførelsen af flow yoga dannes der meget varme i kroppen. Du vil udskille en del affaldsstoffer gennem sved og du vil få pulsen op.

Warm flow

 Traditionel flow yoga udført i ca. 30 grader. Flow yoga er en dynamisk yogaform, hvor du fortsætter i et flow fra den ene stilling til den anden i et hurtigt og jævnt tempo uden længere pauser imellem de forskellige yoga øvelser. Bevægelserne bliver koblet sammen med din vejrtrækning, så du opnår en meditativ og styrkende praksis. Under udførelsen af flow yoga dannes der meget varme i kroppen.

Hot flow med isbad

Hot yoga (flow) er dynamisk og intens bevægelse, som udføres i 37-40 grader. Du guides i et hurtigt, glidende tempo uden længere pauser mellem de forskellige yoga øvelser. Yogastillinger følger åndedrættets bevægelser, så du opnår et kreativt flow. På klassen arbejder du med koordination, balance, koncentration og åndedrætsbevidsthed. De høje temperaturer smører muskler og led, og sørger for at din krop udskiller affaldsstoffer. Varmen hjælper dig til at komme dybere ned i øvelser og stræk.

Yin

Yin yoga handler ikke om at oparbejde styrke og stærke muskler, men snarere om at spænde af, give efter og strække bindevævet, for derved at oparbejde en mere fleksibel krop med mere plads. Vi befinder os oftest 3-5 minutter i de forskellige yin yoga stillinger. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vender sig til det, føles det vidunderligt, at få lov at give slip og at have god tid til det. Denne form for yoga er god til at reducere stress, da du virkelig får mulighed for at vende opmærksomheden indad på dit åndedræt i mens du ligger i forskellige yin yoga stillinger.

Warm yin

Traditionel yin yoga udført i ca. 30 grader. Yin yoga handler ikke om at oparbejde styrke og stærke muskler, men snarere om at spænde af, give efter og strække bindevævet, for derved at oparbejde en mere fleksibel krop med mere plads. Vi befinder os oftest 3-5 minutter i en yin yogastilling. Det kan sammenholdt med andre yogaformer synes som lang tid, men når først man vender sig til det, føles det vidunderligt, at få lov at give slip og at have god tid til det. Denne yogaform kan hjælpe med at reducerer stress i hverdagen.

Hot yin

Hot yoga (yin) er rolige og fordybende stræk af kroppen i 37-40 graders varme. Yin-yogastillingerne smidiggør og afspænder kroppen, specielt hofteområde, ryg, skuldre og nakke. Du udfører siddende og liggende stillinger, og hver stilling holdes i 1-3 min. Den blide yogaform sørger for, at du kan vende opmærksomheden indad, og at du kan fokuserer på åndedrættet. Når du fokuserer på indre ro, har kroppen lettere ved at slippe spændinger og muskelaktivitet. De lange stræk smidiggør kroppens bindevæv og stimulerer indre organer, fordøjelse og energiflowet i kroppen. Varmen øger smidigheden, og hjælper dig til hurtigere at slippe spændingerne og reducerer stress.

Easy yoga

Denne time er for dig, som gerne vil begynde at praktisere yoga. Yoga handler om meget mere end ambition, konkurrence og præstation. Det handler om at være opmærksomt til stede, mens du i dit eget tempo udvikler fleksibilitet, styrke, balance – både mentalt og fysisk. Smidighed er ikke en nødvendighed for at starte med at lave yoga. Yoga er for alle. Tværtimod er det super godt, at du kommer i gang med yoga, hvis du føler dig stiv som et bræt. Her guider vi dig langsomt igennem de forskellige yoga øvelser, så du føler dig tryg hele tjene igennem.

Hatha

Hatha yoga er klassiske yogastillinger og åndedrætsteknikker. Stillingerne udføres med opmærksomhed på kroppen og åndedrættet i et roligt tempo, hvor stillingerne holdes i flere vejrtrækninger ad gangen. Du får sved på panden og tid til at aktivere kroppens store og små muskelgrupper. Kroppen bliver stærk, smidig og fleksibel.

Bikram

Her udføres alle yogastillinger i ca. 38-40 grader, varer 90 minutter består af 26 yogastillinger og 2 vejrtrækningsøvelser. Varmen til bikram yoga fremmer stofskiftet, afgifter kroppen og forbedrer smidigheden af dine muskler. Den øgede smidighed giver dig mere sikkerhed, når du udfører stillingerne. De forskellige stillinger stimulerer organer, kirtler og nerver, og sørger for, at der cirkulerer frisk iltet blod ud i hele kroppen. Bikram yoga er intens træning, som udfordrer dig – ny som garvet – og hjælper dig med at opbygge styrke, smidighed og balance. Dette er en god form for yoga for løbere, da du bliver udfordret i udholdenhed og samtidig bliver smidig. PS Studio er de eneste der tilbyder Bikram yoga i Aalborg.
BLIV MEDLEM
RING FOR PRØVETIME